Ken Sakai

EMEA Managing Director

Ken Sakai joined Telehouse Europe as Managing Director in April 2017 with over 30 years’ management experience in KDDI. Ken played a pivotal role in the development of KDDI Corporation, resulting from the merger of KDD, DDI and IDO. He held leadership roles in the sales, business development and corporate planning divisions of KDDI and also served as Managing Director for KDDI Deutschland.

Ken is responsible for driving the continued expansion and growth of Telehouse Europe and positioning Telehouse to meet the future demands of businesses resulting from digital transformation and cloud adoption, using his extensive knowledge and experience of the ICT and telecommunications sectors.

Kouhei Ohno

Deputy Managing Director

Following a successful career as General Manager for KDDI Corporation, Kouhei Ohno joined Telehouse Europe in April as Deputy Managing Director. Kouhei brings over 20 years’ business development experience to Telehouse during which time he served as Financial Director for KDDI Deutschland, Business Development Manager for the Global Business Segment and General Manager responsible for the strategy and business development of the Global data centre segment.

Kouhei is responsible for the sales and marketing, technical services, business planning and optimisation and procurement functions for Telehouse.

Roger Chesnel

Responsable en France

Roger Chesnel a débuté sa carrière comme assistant de Gaston Rey, président du CSOEC, puis au groupe SCI-OGF-PFG où il devient directeur comptable Europe. Il a par la suite rejoint le groupe KDDI en octobre 2000.

Entre autres missions, Roger Chesnel est chargé de moderniser et dynamiser les sites de Telehouse par le biais d’un programme d’amélioration des infrastructures.

Sami Slim

Deputy Sales Director

Ingénieur, diplômé de Télécom SudParis et de l’Université du Michigan, Sami intègre Telehouse en 2010 au poste d’ingénieur technico-commercial. Pendant 3 ans, il est au cœur de la croissance des Data Centers et de la connectivité de Telehouse en France, avant de rejoindre, en 2013, la Direction de la Stratégie de Telehouse Europe.
En 2014, il prend la tête du service commercial en France avant d’être nommé Directeur adjoint en charge du Marketing et des ventes.  A ce titre, il a pour mission d’accélérer la croissance de Telehouse, en aidant les clients et prospects du Groupe à améliorer leurs capacités d’interconnexion.

Sami Slim apporte à Telehouse sa passion pour un Internet libre, neutre et ouvert. Sa profonde connaissance du marché de l’IT, et sa proximité avec les acteurs de l’Internet contribuent à consolider les résultats de Telehouse, et à lui valoir le renouvellement de la confiance du Groupe.

Privacy Preference Center